De reizen die ik heb gemaakt !

Ik hou van reizen en nieuwe landen ontdekken. Ik heb in de jaren veel landen gezien! Met leuk gezelschap en soms ook minder leuk gezelschap. Of soms ook dat een vriendin mij heeft laten zitten op vakantie en is vandoor gegaan met een nieuwe liefde. Ook heb ik hele mooie plekjes gezien en vandaag deel ik tot nu toe mijn gaafste reizen wat ik in de afgelopen jaren heb gedaan. Van Canada tot aan Kroatië je ziet het hier!!

Canada

Dit was een van de vetste tripjes die ik gemaakt heb tot nu toe. In 2007 ben ik samen met mijn 2 broers en schoonzus naar Canada gevlogen. We hadden daar een auto gehuurd en reden daar rond. Mijn moeders vriendin woonde toevallig in Ottawa en daar bleven we de eerste dagen slapen ( en bijkomen van het vliegen en de jetleg! ) en de laatste dagen voordat we naar huis gingen. We hebben heel veel gezien in Canada waaronder ook op een rubber bootje langs de walvissen! Wow wat was dat een unieke ervaring! Ook sliepen we op een camping waar beren actief waren ( ik sliep in de tent met een spaan naast me want ik dacht als ik de beer zou tegenkomen dan kon ik hem hard meppen met die spaan ) . Ik zou zo graag weer terug willen naar Canada en de andere deel van Canada willen zien.

Kroatië

Ik was samen met een vriendin met een reisorganisatie naar Kroatië geweest. 20 uur in de bus gezeten ( wat een hel was dat zeg! ) en we waren er toen eindelijk.  Het was onze eerste vakantie samen. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed in welk jaar het was maar ik gok op 2008 . Kroatië vond ik toen een enorm mooi land en heerlijk goedkoop. We zaten op de camping met allemaal andere jongeren. We hebben veel gedaan zoals geklommen , gewandeld  etc. Helaas is deze vakantie tot een rot eind gekomen aangezien die ene vriendin vandoor is gegaan met een jongen en ze liet mij stikken op vakantie. Ik ben er behoorlijk boos over geweest. Nu heb ik helemaal geen contact met haar meer. Het land vond ik erg mooi en heerlijk weer!! Ik zou wel een keer terug willen!!

Kaapverdië

Dit jaar ben ik samen met mijn vriend voor het eerst samen naar een land buiten Europa geweest. Oké ik ben zelf jaren geleden naar Canada geweest maar zonder hem. Dit was wel een unieke kans om zo elkaar nog beter te leren kennen. Maar wauw wat was Kaapverdië echt geweldig! Kaapverdië zijn een aantal eilanden wat dicht tegen Gambia ligt. We hadden gekozen voor het eiland Sal. Wat een fijn eiland en aardige mensen! Klik hier om naar ons reis verslag van Kaapverdië te gaan! We hebben enorm genoten !

Frankrijk

Zoals bijna elk jaar gingen we  met de hele familie op Ski vakantie naar Frankrijk. We gingen meestal naar het zelfde plaatsje toe. Soms gingen we met de kerst erheen of soms met oud en nieuw. Ik hou van Skiën en het is zo’n heerlijk gevoel om naar beneden te gaan van de piste. Een keer zijn we met de hele familie met Kerst naar wintersport gegaan. Was een toffe en leuke ervaring en heb heel erg genoten ( ook al was ik zelf beetje tegendraads , haha dat kwam omdat ik aan het puberen was misschien 😛 ) . Maar toen we weer naar Nederland wilde gaan kregen mijn ouders en ik pech en hadden we lekke band. Gelukkig is alles wel goed gekomen en moesten we een extra nachtje in Frankrijk blijven. Ik mis het skiën wel heel erg. Ik zou in de toekomst nog een keer naar Frankrijk willen gaan!

Spanje

In Spanje ben ik in mijn wilde tiener / vrijgezelle jaren geweest met vrienden. Beide keren heb ik in een appartement gezeten en in een uitgaansgebied ( Llloret de mar & Santa Suzanne ) . Het was beide keren een enorm leuke vakantie. Deze vakanties waren meer stappen , dronken worden , op strand uitslapen , zwemmen of een paar uitstapjes maken. Ook ben ik in een vakantie keihard gevallen ( zie foto links onder ) met een toen nog sigaret in mijn hand. Heb een aantal brand plekken aan overgehouden. Voor de rest waren het toffe weken wat ik heb meegemaakt daar. Ik zou nu niet meer snel naar zo’n uitgaansgebied op vakantie willen gaan.

Duitsland

Wat is Duitsland een onwijs toffe land! Haha en niet alleen vanwege de DM en vele shoppingcenters ! Ik ben dit jaar met mijn vriend naar Duitsland geweest en vorig jaar ( of het jaar daarvoor) ben ik met Ilse naar Aken geweest en naar Phantasia land geweest. Wauw wat was dat een geweldige ervaring en met Ilse was het echt super gezellig!
We hadden een enorm leuke tijd en in Aken was het zo leuk!!! Binnenkort willen we weer gaan maar dan met onze mannen erbij…

Engeland & Ierland

Als laatste ben ik al een aantal keren naar Engeland geweest en dit jaar voor het eerst naar Ierland ( Dublin ) . Ierland is echt een te gekke land!! Wauw echt super leuk! Engeland blijft nog steeds erg leuk! Ik ben er met school geweest en ook met vriendinnen. Ook ben ik bij platform 9 3/4  geweest. Haha dat moest ik van mezelf zien van dichtbij. Ik wil nog eens naar een andere stad in Engeland gaan. Londen heb ik nu te vaak gezien.

——————————

En wat is jou favoriete vakantie bestemming ?