Een weekendje weg naar Brussel!

Mijn vriend en ik zijn dol op weekendjes weg! Nieuwe steden leren kennen en even eruit onze dagelijkse sleur! Halverwege Juni zijn wij naar Brussel gegaan voor een weekendje. Er was toevallig een mooie aanbieding bij de AD en die pakte we natuurlijk met beide handen aan. Vandaag een verslag van ons weekendje weg. We verbleven van vrijdag 16 t/m zondag 17 juni in de hoofstad van Belgie.

Thon Hotel Bristol Stephanie

Wauw wat werden wij verrast toen we vrijdag aankwamen bij het hotel in Brussel. En we konden gratis parkeren voor het hele weekend en het zag er allemaal geweldig mooi en luxe uit! De medewerkers in het hotel waren allemaal erg aardig en vriendelijk. We waren iets vroeger dan gepland maar we hoefde maar amper 10 minuten wachten zodat we konden inchecken en naar onze prachtige kamer te gaan. We wisten niet dat we zo’n grote en ruime kamer hadden geboekt. Een prachtige ruime kamer met een super groot bed en een mooie badkamer met bad! Uitzicht was iets minder maar ach hé je kan niet alles hebben. Het ontbijt was ook zeer goed en zeer divers. En de koffie daar was echt fantastisch lekker! De locatie was ook perfect met de metro was het amper 10 minuten van het centrum vandaan. Heel ideal! We waren of eigenlijk we zijn zeer tevreden over dit hotel. We zouden zo weer naar het hotel willen gaan!

De bezienswaardigheden in Brussel

Op zaterdag 17 juni zijn we vroeg van het hotel vertrokken om een hele dag alle highlights te zien van Brussel. We begonnen onze trip bij het Atomium. We konden deze niet overslaan tijdens ons weekendje weg. Veel toeristen zie je daar heen gaan en vooral ook selfies maken met deze grijze dingen op de achtergrond. Ook wij hebben een selfie gemaakt en even rondgelopen daar. Daarna zijn we met de bus naar het centrum gegaan en zijn we eerst nog wat gaan lunchen voordat we verder gingen met onze eigen tour.  Bij Manneke Pis stonden heel veel toeristen. We konden het overigens ook nog eens makkelijk vinden. Loop de toeristen achter na en je bent er. Deze manneke was dit keer aangekleed in een wit kostuum ( snap nog steeds niet waarom ) . Daarna liepen we door en kwamen we een schattige cafétje tegen waar we ook even wat gedronken hebben. Daarna op weg naar de striptekeningen die op de muren zijn afgebeeld. Heel tof om te zien en zeker een aanrader om te bezichtigingen als je in Brussel een keer bent! Naast het vele wandelen hadden we eind van de middag trek in een Brusselse wavel en konden we kiezen uit vele soorten. Besloot toen maar gewoon een wafel met suiker te nemen. Mijn vriend deed dit hetzelfde. Als laatste van deze drukke dag in de stad hebben we ook nog even in de kerk 2 kaarsjes opgestoken.

Uit eten , bier drinken & uiteraard shoppen!

Naast al onze bezoekjes aan toeristen dingen in Brussel hebben we ook heerlijk gegeten en gedronken. Ook zijn we beide geslaagd met het shoppen. Vond alleen de Primark in Brussel echt verschrikkelijk. Te veel rommel en we waren gauw alweer buiten deze winkel. Ook heb ik een shirtje gekregen van het hardrock café van mijn vriend. Shoplog zie je a.s vrijdag! We hebben kortom samen heerlijk genoten even 2 dagen weg.  Een weekendje Brussel is echt een aanrader! Echt een super leuke stad! Wel druk maar wel tof!

Als ik zo terug kijk naar de foto’s wil ik weer terug! Wie weet in de toekomst gaan we weer een weekendje weg. Ik vind het super leuk om weer nieuwe steden te leren kennen. Wie weet dus waar het schip strand.

En zijn jullie wel eens in Brussel geweest? Of een andere hoofdstad in Europa voor een weekendje ?